четвер, 2 квітня 2020 р.


2квітня2020року.
 Добрий день, любі  семикласники.  Бажаю всім хорошого настрою. Нехай це усміхнене сонечко  за вікном і бажання прилучитися до літератури навіюють лише радість і душевний спокій.
    Запрошую вас до співпраці. Будьте активними й наполегливими, не бійтеся помилитись чи висловлювати власні думки, і тоді, безперечно, ми досягнемо поставлених цілей.

Сподіваюсь, що ви ознайомились зі змістом  повісті-казки  Марини Павленко.

Перевіримо знання змісту казки. Виконаєте тести і надішлете мені у вайбер варіанти відповідей .
Тести за текстом повісті-казки
1. Де відбуваються події, описані в повісті-казці  Марини Павленко?
А. Смілі
Б. Умані
В. Вишнополі

2. Що означає слово «пригода»?
А. Те, що трапилось (часто непередбачене, несподіване)
Б. Приходити на допомогу в скрутну хвилину
В. Бути потрібним друзям, родині, своїй країні

3. Визначте жанр твору.
А. Роман
Б. Повість-казка
В.Повість

4. У кого в роду Софійки з’явилися коралі?
А. Тітки Сніжани
Б. Софійки
В. Бабусі Клави

5. Яка була кличка кобили прабабці Ніни?
А. Мальва
Б. Квіточка
В. Зірочка

6. Як називалося село, де жила бабуся Софійки?
А. Половинчик
Б. Березівка
В. Краснопілка

7. Чим схожі були між собою Міщенки?
А. Були сумними та плаксивими
Б. Мали подвійну душу
В. Надзвичайно веселі

8. Яке прізвище мала тітка Сніжана?
А. Ліщина
Б. Калина
В. Ягода

9. Про кого сказано:
"Уже мало не коло самого будинку мусила ховатись у кущі. Біля рогу стояв худенький хлопчик із прив'ялим букетиком польових квітів. Знудьговано колупав носком святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав то на руку, де в людей буває годинник і де в нього нічого не було..."

А. Софійку та Сашка
Б. Вадима та Сніжану
В. Ірину та Валентина



  Діти, мабуть, від народження мають потяг до випробувань, експериментів, до здійснення споконвічної мрії людини переміщатися у просторі і в часі. Багато хто з дорослих теж вірить у це, але вголос не зізнається. А більшість не вірить, що людині до снаги побувати у минулому, а тим більше – заглянути в майбутнє. Тому вони й не можуть здійснювати фантастичні подорожі. А Софійка вміла фантазувати і вірила у те, що чудеса бувають на світі.
                                          
   Складання таблиці «Часові площини в повісті».

Отже, Софія подорожувала у часі. Давайте  визначимо, які події із якого часу у   зображені у творі. (запишіть у зошит)

Часові площини в повісті «Русалонька із 7-В…»
Час теперішній
Час минулий
Майбутній
Розповідь про Софійку, її батьків та однолітків.
Розповідь про давно минулі часи (розпочинається з 1810 р.)
Зустріч із Сашком і Вадимом у кафе
.
           
Зважаючи на вищесказане, визначте, події повісті реальні чи вигадані?
        
         - Чи можемо ми стверджувати, що це повість? Адже ми зазначили, що у творі багато вигадки? Можливо, це казка? Для оформлення думки складемо таблицю «Повість» і «Казка», зазначивши ознаки обох жанрів, що наявні у творі. (Запишіть у зошит):
ПОВІСТЬ
  • Прозовий твір
  • Невеликий за обсягом
  • Однолінійний сюжет
  • Одна чи кілька подій із життя героїв
  • Дві часові площини
КАЗКА
  • Переважно прозове оповідання
  • Вигадана історія
  • Має зачин, основну частину, кінцівку
  • Наявність дива, фантастики, вимислу

Отже, за жанром це повість-казка.

У творі ми знайомимось із трьома родами:
 – родина Кулаківських
– родина Міщенків
 – родина Вишні(Ягоди)

За бажанням,можете замалювати у свій зошит генеалогічні гілки родів.

   А тепер дайте відповіді на Цитатний диктант.
Записуйте в зошит у колонку. Відповіді сфотографуйте і  надішліть  мені.      Хто з героїв повісті каже:
1. «Немає коралів – не буде й весілля» (   ).
2. «Чотири п’ятдесят? Фігня! Для мене гроші – не проблема, ще й трошки «лівих» учора перепало» (    ).
3. «О, моя тітка хоче саме таких(коралів). І що в них гарного? Коли справді надумає, то яку ціну казати?» (     ).
4. «Он ми якої! Так, украв. Сорі, сорі, сорі! А тягне мене! Щось наче вело за тобою…» (     ).
5. «Ще з часів польського короля моїм предкам – козакам, котрі розбитніші, вислужились, - жалувано! Ось і документи! Тут – усіхні! Пропадуть хіба разом зі мною!» (     ).
6. «Хто не хто, а це дівчатко і є моя прабабця Клава, тобі прапрапра! Сумна, бо не таланило їй. Це вона ті коралі десь узяла, ось тільки не вбирала ніколи» (        ).
7. «Згубила моя мати невинну душу, стратила й хлопця» (       ).
8. «Не могла(прийти до ворожки). Хоронила брата, застрелився ненароком – пояснила» (        ).
9. «Сьогодні по обіді Клава до ставка прийде шмаття полоскати. Налякай! Переляк на воді – найтяжчий. Від нього ніхто не відволодає» (      ).
10. «Як давно тебе не бачив! Щодня    якогось букета приберігаю, а тебе немає» (   ).
11. «Хотів (переписати прізвище), а нащо? Тільки дочками Бог нагородив. Рано чи пізно заміж повискакують, навіть Ягід не стане» (    ).
12. «Мама до погреба нікого не допускає! Дуже боїться, аби на крутих східцях не розбилися. Це відколи тато на війні загинув, у неї такий переляк» (      ).

    Отже,підсумуємо.   Письменниця хоче, щоб ми вірили в добрі чудеса, в те, що навіть привиди бувають добрими, іноді й вони потребують нашої допомоги; що людина, навіть маленька, може змінити світ на краще; що старовинні бабусині коралі в добрих руках  обов’язково  допоможуть виправити чужі помилки, повести людину зовсім іншим шляхом: змінять світ на краще; таке сприйняття світу в дитинстві на все життя закладає ніжність до всього живого, зігріває світ ніжним світлом краси і радості.
Домашня робота. 1.Складете таблички до уроку.
2.Виконаєте тест.
3.Дасте відповіді на цитатний диктант.
Охайно усе сфотографуєте і надішлете учителеві для перевірки 2квітня 2020року до 18.00.
Дякую.