6 квітня 2020року
Мої вітання, любі семикласники.Дякую усім, хто успішно справився із завданнями попереднього уроку, сподіваюсь, було пізнавально і нескладно працювати.
Сьогодні урок української літератури. Пороздумуємо про сенс людського життя, патріотизм, віру в краще, формування себе як особистості. Усвідомимо розуміння активної життєвої позиції як вияву європейськості.
Тема уроку.
Любов Пономаренко. Новела "Гер переможений".
Розгортайте підручник, с.215. Ознайомтеся із біографічними відомостями про письменицю,складіть план до статті,с.215-216 у зошит..Життя і творчість письменниці особливі.У своїх творах вчить мислити і фантазувати. А ви хочете уміти мислити?
Твір Л.Пономаренко "Гер переможений" за жанром новела.
Новела - це невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну подію з несподіваним завершенням.
На с.217 роздивіться колонки таблиці, визначте, чим новела відрізняється від оповідання.
Переходимо до читаня новели,с.217-218.
Перед читанням ознайомтесь зі словничком до тексту на с.217. Можливо, не всі знають значення окремих слів.
Слова: толерантність,гуманізм.
А тепер попрацюйте на уроці онлайн.
Домашня робота :
1.План до статті про Л.Пономаренко.
2.Тестові завдання.Домашня контрольна робота.
Творчість М. Павленко, Л.
Пономаренко
1 варіант.(для хлопців)
1. Як
ставилися вдови до полонених німців? (Новела «Гер переможений»)
А)із
співчуттям; Б) зі зневагою; В) із ненавистю; Г) із
байдужістю.
2 Як поховали Фрідріха?
А)
скромно; Б) не по-людськи ; В) із
почестями.
3 Що було в
отворі на місці цеглини?
А)
хустина; Б) рукавиця; В) стрічка; Г) іграшка.
4.
Основні події повісті М. Павленко «Русалонька із 7-В…» відбуваються:
А) у
місті Вишнопіль; Б) у місті Києві; В) у селі Половинчик; Г) у
Миргороді.
5. Кому з
роду Кулаківських допомагає Софійка?
А) Васюні
; Б) Фролу; в); Якову; г) Вадимові.
6. Про що
попереджає М. Павленко, зобразивши рід Кулаківських?
А) треба
боятися привидів; б) не можна забувати про сімейні
реліквії;
в) не робити тяжких гріхів, щоб нащадки через них не страждали.
2 варіант(для дівчаток)
1
З якими почуттями зводили квартал полонені німці в новелі Л. Пономаренко
«Гер переможений»?
А) з любов’ю
і розпачем; Б) зі страхом і байдужістю; В) із
ненавистю й злістю.
2.
Які прикраси виготовляв Фрідріх із цегли?
А) намисто й
підвіски; Б) сонця і квіти; В) кубики й кульки.
3.
Що стало символом пам’яті про полоненого німця після його смерті?
А) квітка
нагідки; Б) цвіт вишні; В) гілка бузку; Г)
гроно винограду.
4
Який предмет символізував успіх і щасливе майбутнє родини Ягід?
А)
сережки; Б) підвіска; В) коралі; Г)
браслет.
5.
Хто з роду Кулаківських накликав прокляття на нащадків?
А) Яків;
Б) Фрол; В)
Васюня; Г) Гордій.
6.
Врятування якої героїні стало запорукою спасіння роду Кулаківських?
А)
Катерини; Б) Франі; В) Горпини;
Г) Клави.