21травня
2020року
Доброго
успішного ранку бажаю любим моїм хлопчикам та дівчаткам.
Сьогодні у нас
День вишиванки.
Україно, одягни вишиванку,
Пригадай, як колись було.
Її гордо носило місто,
І пишалося кожне село.
Україно, носи вишиванку,
В будні і свята носи.
Бо ніде не знайдеш більше в світі
День вишиванки в
Україні відзначається в третій четвер травня.
У
культурі практично будь-якого народу є речі, які яскраво відображають його
особливу національну традицію. В Україні таким символом є вишиванка -
своєрідний унікальний код українського етносу з зашифрованими оберегами,
символами та знаками.
Вишиванка – це наша національна гордість. Ще з
сивої давнини відомо, що вишита сорочка є символом здоров’я та краси, оберегом
щасливої долі та родової пам’яті. За традицією вишита сорочка передавалася з
покоління в покоління, з роду в рід як родинна реліквія. Цей український оберіг
пройшов крізь віки й нині символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові
до Батьківщини.
День вишиванки - поки
ще не офіційне і відносно нове народне свято, покликане сприянню єдності і
культурного відродження всього багатонаціонального українського народу. Воно
відзначається в третій четвер травня.
У 2020 році День вишиванки припадає на 21
травня.
Свято
було засноване в Чернівцях у 2006 році. Студенти Чернівецького
національного університету імені Юрія Федьковича запропонували ідею акції
“Всесвітній день вишиванки” і прийшли одного дня в українському
традиційному одязі. Спочатку акцію підтримали кілька десятків студентів і
викладачів університету, але в подальші роки свято вийшло на всеукраїнський
рівень, до нього приєдналася українська діаспора по всьому світу, а також всі
охочі підтримати Україну. / Щороку святкування припадає на третій четвер
травня.
Як відзначити нам, семикласникам, День вишиванки ?
Проведемо флешмоб.
Зніміть коротке відео: у вишиванці розкажіть вірш українською мовою( будь-який
за вашим бажанням), надішліть мені в особисті повідомлення, а також, за
бажанням, можете викласти у соцмережі. За
вірші отримаєте додаткову оцінку з уроку виразного мовлення.
Наша народна мудрість твердить, що
щасливою людина може бути тільки в тому разі, коли добре засвоїть 4 уроки
життя: урок здоров’я, урок любові, урок мудрості, урок праці. Ці уроки життя
кожен учень школи проходить через сходинки навчання та розвитку, де набуває досвід в пошуках власного місця в
суспільстві. Сьогодні для вас є ще й уроки самостійності та відповідальності,
уроки поваги до знань та любові до своєї
родини.
Завчасно дякую, чекаю на чудові
відеовірші.
Любі школярики, ми сьогодні
маємо дуже відповідальну справу-
семестрову контрольну роботу з української літератури. І не має бути жодних
причин, через які ви не зможете виконати цю роботу.
дівчатам І варіант
хлопчикам ІІ варіант
УКРАЇНСЬКА
ЛІТЕРАТУРА 7 клас
КОНТРОЛЬНА
РОБОТА за семестр
I варіант
I рівень
1. Климко жив з дядьком Кирилом, який працював...
А) поліцейським на
станції;
Б) машиністом паровоза
ФД ;
В) начальником
залізничної станції;
Г) вахтером на станції.
2.Слово, за
допомогою якого можна було повернутись із подорожі в минуле (Марина Павленко
«Русалонька із 7-B, або Про кляття роду Кулаківських»)
А)коралі
Б)лірак В)іларок Г)ларокі
3. Як мати поставилась
до прояву милосердя
з боку Михайлика до бідної
жінки?(«Гуси-лебеді летять» М. Стельмах):
А) Одобрила вчинок сина;
Б) почала кричати на хлопця;
В) розгнівалась, що він забрав останнє насіння.
4. Символом чого є крила у однойменній поезії Ліни Костенко
"Крила"?
А) символ весни;
Б) символ миру;
В) символ мрії;
Г) символ смерті.
5. Тема вірша «Кольорові миші» така:
А) природа може створювати дива, тому інколи на світ
з’являються тварини з незвичайним забарвленням;
Б) звичайні люди нездатні сприйняти несхожих на них людей
із фантазією;
В) осіння природа в сприйнятті різних людей.
6. У чому звинуватили Анну?
А) у крадіжці;
Б) у тому, що літала на літаку й згасила зірку;
В) у виготовленні цяцьок;
Г) у виготовленні кольорових мишей.
7. Справжнє ім’я Олега Ольжича:
А) Олександр Кандиба;
Б) Олег Кандзюба;
В) Олександр Олесь;
Г) Олег Кандиба.
8. Назвіть причину смерті Олега Ольжича:
А) невиліковна хвороба;
Б) старість;
В) катування німцями;
Г) розстріл.
9.Музику на слова А. Малишка
„Пісня про рушник” написав..
А)П. Майборода.
Б)М. Лисенко
В)С. Васильченко
Г)Л. Глібов
10. В якій країні народилася поетеса Олена Теліга:
А) Молдова; Б)
Росія; В) Україна; Г) Румунія.
11. Український письменник Олександр Гаврош народився у місті:
А) Київ; Б) Львів; В) Ужгород; Г) Харків.
12. Кого переміг Іван Сила у лондонському поєдинку?
А) боксера Джебсона;
Б) Пацака Мацурі;
В) Володимира Кличка;
Г) Василя Вірастюка.
ІІ рівень ( 2бали)
13. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:
1. «Тополя»
а) вірш
2. «Пісня про рушник»
б) балада
3. «Скарб»
в) оповідання
4. «Гуси – лебеді летять» г) історична
повість
д) автобіографічна повість.
14. Установіть відповідність між назвою художнього засобу
виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.
а) « Зелені луки», «латана свитина»; 1) порівняння;
б) «калинонька», «чумаченько»;
2) метафора;
в) «пішла доля
ярами», «туман поле покриває»;
3) епітет;
г) «той
рушник простелю, наче долю», «лебеді, як
мрії». 4) пестливі слова.
III рівень. (4 бали)
Напишіть
твір-мініатюру(10-15речень) на одну з тем:
1 « Рідна мати моя, ти ночей не доспала…»
2. Підтвердіть або спростуйте думку: «Силою можна
вирішити всі життєві проблеми»
Усього 12 балів
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 7 клас
КОНТРОЛЬНА РОБОТА за семестр
II варіант
І рівень (
6балів )
1. Укажіть, що символізує образ гусей-лебедів у повісті М.
Стельмаха
А) щасливе дитинство та єднання
з природою
Б) свободу та щастя
українського народу
В) вірне кохання
2. Климко з
однойменної повісті Гр. Тютюнника пішов із дому
А) до Слов’янська по сіль ;
Б) до Києва по продукти;
В) до Херсона по хліб.
3.Про що, здавалося, хотіли
спитати дівчатка, які були зображені на фотокартці Фрідріха? (Любов Пономаренко
«Гер переможений»)
А)"Для чого нас замуровано у стіну нового будинку?"
Б)«Ви не бажаєте з нами познайомитися?»
В)«Ви не знаєте, де наш тато?»
Г) «Чому ти покинув нас?»
4.Через що Климко трохи не три дні
перебував у тітки Марини?
А) не хотів йти додому;
Б) очікував, коли вона принесе солі;
В) тяжко захворів;
Г)
розшукував дівчину, якій допоміг.
5. Чайка з твору Ліни Костенко дивувалася із застереження бути обережною на крижині, бо:
А) не розуміла людської мови;
А) не розуміла людської мови;
Б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
В) вона не слухає нічиїх порад;
В) вона не слухає нічиїх порад;
Г) була
занадто гордою.
6. Тема вірша «Кольорові миші» така:
А) природа може створювати дива, тому інколи на світ
з’являються тварини з незвичайним забарвленням;
Б) звичайні люди нездатні сприйняти несхожих на них людей
із фантазією;
В) осіння природа в сприйнятті різних людей.
7. Який художній засіб
використала авторка у
рядку "дідок збирає блискавки в траві":
А) метафора;
Б) епітет;
В) порівняння;
Г) риторичне
запитання.
8.
Поезія В. Симоненка «Ти знаєш, що ти -
людина…», утверджує думку про те, що:
А) природа дає людині все необхідне, треба її берегти;
Б) людина неповторна, життя треба прожити гідно;
В) родинні цінності – найважливіші.
9. Меморіальну дошку Олегу
Ольжичу встановлено у місті:
А) Київ; Б)
Одеса; В) Львів; Г) Миколаїв.
10. Скільки віршів Олени Теліги відомо людству:
А) 50; Б) 41;
В) 150; Г) 34.
11. До написання повісті «Іван Сила» О. Гавроша надихнуло:
А) знайомство з братами Кличко;
Б) прочитання автобіографії Василя
Вірастюка;
В) знайомство з Іваном Фірцаком;
Г) прочитання повісті «Кротон».
12. Хто вніс викуп у в’язниці за Івана?
А) Тренер Брякус;
Б) мадам Бухенбах;
В) Мілка;
Г) боксер Джебсон.
ІІ рівень( 2бали)
13. Установіть відповідність між назвою художнього засобу
виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.
а) «далека дорога», «засмучені очі»; 1) повтори;
б) «калинонька», «чумаченько»; 2) метафора;
в) «живе у серці»,
«обрій землю обніма»; 3) епітет;
г)
«мита-перемита», «ревний…ревний». 4) пестливі слова.
14. Установіть
відповідність між назвою твору та жанром:
А. «Гер переможений»
1) вірш
Б. «Кольорові миші…» 2) балада
В. «Захар Беркут» 3) оповідання
Г. «Гуси – лебеді летять» 4)історична повість
5) автобіографічна повість.
III рівень (4бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. Для мене лиш той край найкращий, де виросли крила мої. (10-15 речень)
2. « Можна все на світі
вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину».(10-15 речень)
Вибрати не можна тільки Батьківщину».(10-15 речень)
Усього
12 балів
Контрольні роботи здаємо вчасно. Розпочинаємо виконувати 11 30, здаємо 13 00.
Успіхів!