середа, 20 травня 2020 р.

Українська література 7клас


21травня 2020року
Доброго успішного ранку бажаю любим моїм хлопчикам та дівчаткам.

Сьогодні у нас День вишиванки.

    Україно, одягни вишиванку,
     Пригадай, як колись було.
     Її гордо носило місто,
     І пишалося кожне село.
     Україно, носи вишиванку,
     В будні і свята носи.
     Бо ніде не знайдеш більше в світі
     Неповторної диво краси.





    День вишиванки в Україні відзначається в третій четвер травня.
 У культурі практично будь-якого народу є речі, які яскраво відображають його особливу національну традицію. В Україні таким символом є вишиванка - своєрідний унікальний код українського етносу з зашифрованими оберегами, символами та знаками.
     Вишиванка – це наша національна гордість. Ще з сивої давнини відомо, що вишита сорочка є символом здоров’я та краси, оберегом щасливої долі та родової пам’яті. За традицією вишита сорочка передавалася з покоління в покоління, з роду в рід як родинна реліквія. Цей український оберіг пройшов крізь віки й нині символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до Батьківщини.

День вишиванки - поки ще не офіційне і відносно нове народне свято, покликане сприянню єдності і культурного відродження всього багатонаціонального українського народу. Воно відзначається в третій четвер травня.
 У 2020 році День вишиванки припадає на 21 травня.
   Свято було засноване в Чернівцях у 2006 році. Студенти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича запропонували ідею акції “Всесвітній день вишиванки” і прийшли одного дня в українському традиційному одязі. Спочатку акцію підтримали кілька десятків студентів і викладачів університету, але в подальші роки свято вийшло на всеукраїнський рівень, до нього приєдналася українська діаспора по всьому світу, а також всі охочі підтримати Україну. / Щороку святкування припадає на третій четвер травня.
          Як відзначити  нам, семикласникам,  День вишиванки ?
      Проведемо  флешмоб.  Зніміть коротке відео: у вишиванці розкажіть вірш українською мовою( будь-який за вашим бажанням), надішліть мені в особисті повідомлення, а також, за бажанням, можете викласти  у соцмережі. За вірші отримаєте додаткову оцінку з уроку виразного мовлення.
       Наша народна  мудрість твердить, що щасливою людина може бути тільки в тому разі, коли добре засвоїть 4 уроки життя: урок здоров’я, урок любові, урок мудрості, урок праці. Ці уроки життя кожен учень школи проходить через сходинки  навчання та розвитку,  де набуває досвід в пошуках власного місця в суспільстві. Сьогодні для вас є ще й уроки самостійності та відповідальності, уроки поваги до знань та любові до  своєї родини.
      Завчасно дякую, чекаю на чудові відеовірші.
     Любі школярики, ми сьогодні маємо  дуже відповідальну справу- семестрову контрольну роботу з української літератури. І не має бути жодних причин, через які ви не зможете виконати цю роботу.

дівчатам   І  варіант

хлопчикам  ІІ  варіант 



УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА   7 клас

КОНТРОЛЬНА РОБОТА  за семестр
      I  варіант

I рівень
  1. Климко жив з дядьком Кирилом,  який працював...
А) поліцейським на станції;
Б) машиністом паровоза ФД ;
В) начальником залізничної станції;
Г) вахтером на станції.

2.Слово, за допомогою якого можна було повернутись із подорожі в минуле (Марина Павленко «Русалонька із 7-B, або Про кляття роду Кулаківських»)
 А)коралі    Б)лірак     В)іларок        Г)ларокі

3. Як   мати   поставилась   до   прояву   милосердя   з   боку Михайлика до бідної жінки?(«Гуси-лебеді летять» М. Стельмах):
  А) Одобрила вчинок сина;
 Б) почала кричати на хлопця;
  В) розгнівалась, що він забрав останнє насіння.
4. Символом чого є крила у однойменній поезії Ліни Костенко "Крила"?
А) символ весни;
Б) символ миру;
В) символ мрії;
Г) символ смерті.
5. Тема вірша «Кольорові миші» така:
А) природа може створювати дива, тому інколи на світ з’являються тварини з незвичайним забарвленням;
Б) звичайні люди нездатні сприйняти несхожих на них людей із фантазією;
В) осіння природа в сприйнятті різних людей.
6. У чому звинуватили Анну?
А) у крадіжці;
Б) у тому, що літала на літаку й згасила зірку;
В) у виготовленні цяцьок;
Г) у виготовленні кольорових мишей. 

7.  Справжнє імя Олега Ольжича:
   А) Олександр Кандиба;
   Б) Олег Кандзюба;
   В) Олександр Олесь;
   Г) Олег Кандиба.


8. Назвіть причину смерті Олега Ольжича:
   А) невиліковна хвороба;
   Б) старість;
   В) катування німцями;
   Г) розстріл.

9.Музику на слова А. Малишка „Пісня про рушник” написав..
 А)П. Майборода.
  Б)М. Лисенко
  В)С. Васильченко
 Г)Л. Глібов
10. В якій країні народилася поетеса Олена Теліга:  
   А) Молдова;   Б) Росія;    В) Україна;     Г) Румунія.
11. Український письменник Олександр Гаврош народився у місті:
    А) Київ;    Б) Львів;     В) Ужгород;    Г) Харків.
12. Кого переміг Іван Сила у лондонському поєдинку?
    А) боксера Джебсона;
    Б) Пацака Мацурі;
    В) Володимира Кличка;
    Г) Василя Вірастюка.
      
      ІІ рівень ( 2бали)
13. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:
 1. «Тополя»                                                                                 а)  вірш
 2. «Пісня про рушник»                                                             б) балада
 3. «Скарб»                                                                                   в) оповідання
 4. «Гуси – лебеді летять»                                                           г) історична  повість
                                                                                                        д) автобіографічна повість.

14. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.
а) « Зелені луки», «латана свитина»;                                                            1) порівняння;                 
б) «калинонька», «чумаченько»;                                                                   2) метафора;                
 в) «пішла доля ярами», «туман поле покриває»;                                         3) епітет;                                  
 г) «той рушник  простелю, наче долю», «лебеді, як мрії».                        4) пестливі слова.          

III рівень. (4 бали)
Напишіть твір-мініатюру(10-15речень) на одну з тем:
1 « Рідна мати моя, ти ночей не доспала…»
2. Підтвердіть або спростуйте думку: «Силою можна вирішити всі життєві проблеми»
                                                                                                                                                                            Усього 12 балів  




УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА   7 клас

КОНТРОЛЬНА РОБОТА  за семестр  

    II  варіант

І  рівень  ( 6балів  )                                                                                                                                         

1. Укажіть, що символізує образ гусей-лебедів у повісті М. Стельмаха
А) щасливе дитинство та єднання з природою
Б) свободу та щастя українського народу
 В) вірне кохання
2. Климко з однойменної повісті Гр. Тютюнника пішов із дому
А) до Слов’янська по сіль ;
Б) до Києва по продукти;
В) до Херсона по хліб.

3.Про що, здавалося, хотіли спитати дівчатка, які були зображені на фотокартці Фрідріха? (Любов Пономаренко «Гер переможений»)
 А)"Для чого нас замуровано у стіну нового будинку?"
 Б)«Ви не бажаєте з нами познайомитися?»
  В)«Ви не знаєте, де наш тато?»
  Г) «Чому ти покинув нас?»
4.Через що Климко трохи не три дні перебував у тітки Марини?
 А) не хотів йти додому;        
 Б) очікував, коли вона принесе солі;      
 В) тяжко захворів;   
Г) розшукував дівчину, якій допоміг.

5. Чайка з твору Ліни Костенко дивувалася  із  застереження бути обережною на крижині, бо:
А) не розуміла людської мови;             
 Б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
В) вона не слухає нічиїх порад;             
Г) була занадто гордою.

6. Тема вірша «Кольорові миші» така:
А) природа може створювати дива, тому інколи на світ з’являються тварини з незвичайним забарвленням;
Б) звичайні люди нездатні сприйняти несхожих на них людей із фантазією;
В) осіння природа в сприйнятті різних людей.

7.  Який художній засіб використала авторка  у рядку "дідок збирає блискавки в траві":
А) метафора;
Б) епітет;
В) порівняння;
Г) риторичне запитання.

  8. Поезія В. Симоненка «Ти знаєш, що ти  - людина…», утверджує думку про те, що:
А) природа дає людині все необхідне, треба її берегти;
Б) людина неповторна, життя треба прожити гідно;
В) родинні цінності – найважливіші.
 
9. Меморіальну дошку Олегу Ольжичу встановлено у місті:
   А) Київ;   Б) Одеса;    В) Львів;   Г) Миколаїв.

10. Скільки віршів Олени Теліги відомо людству:
    А) 50;    Б) 41;     В) 150;     Г) 34.

11. До написання повісті «Іван Сила» О. Гавроша надихнуло:
    А) знайомство з братами Кличко;
    Б) прочитання автобіографії Василя Вірастюка;
    В) знайомство з Іваном Фірцаком;
    Г) прочитання повісті «Кротон».
12. Хто вніс викуп у вязниці за Івана?
    А) Тренер Брякус;
    Б) мадам Бухенбах;
    В) Мілка;
    Г) боксер Джебсон.
 


ІІ рівень( 2бали)
13. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.
а) «далека дорога», «засмучені очі»;                                    1) повтори;                 
б) «калинонька», «чумаченько»;                                           2) метафора;                
 в) «живе у серці», «обрій землю обніма»;                           3) епітет;                                  
 г) «мита-перемита», «ревний…ревний».                            4) пестливі слова. 
  14. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:
 А. «Гер переможений»                                                             1)  вірш
 Б. «Кольорові миші…»                                                            2) балада
 В. «Захар Беркут»                                                                      3) оповідання
 Г. «Гуси – лебеді летять»                                                          4)історична повість
                                                                                                      5) автобіографічна повість.
                                                                                                                                                                                      
III  рівень  (4бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. Для мене лиш той край найкращий, де виросли крила мої. (10-15 речень)                                                
2. « Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину».(10-15 речень)

                                                                                        Усього 12 балів


 Контрольні роботи здаємо вчасно. Розпочинаємо виконувати 11 30, здаємо 13 00.
Успіхів!