26 травня 2020 р.
Доброго ранку, любі
семикласники.
Сьогодні у нас урок української
мови.
Тема уроку . Навчальний диктант
Завданням нашого уроку є
оцінити вашу орфографічну та
пунктуаційну грамотність. Перевірити , чи правильно ви пишете слова на вивчені
орфографічні правила, виявити орфографічні та пунктуаційні помилки, звернемо
увагу на шляхи усунення помилок.
Працюємо , використовуючи відеоурок. Напишіть диктант у зошит.
Написали. Уважно два рази перечитайте, раптом зробили помилку, охайно виправте.
А тепер фотографуйте і не мешкайте, відправляйте учительці.
Дякую.
А тепер переходимо до наступної теми.
Правопис сполучника.
Тема уроку. Правопис сполучників. Написання сполучників разом, окремо та через дефіс.
Мета нашого уроку:
засвоїти знання, виробити вміння і
навички правильно писати сполучники.
Діти, ви спочатку уважно послухаєте відеоурок.
А тепер узагальнимо наші знання у меми, виділимо головне
і запам’ятаємо:
Сполучники, як би вони не були утворені,
звичайно пишуться одним словом:
а) із часткою же (ж): адже, аж, аніж, ніж, отже, отож, таж, таже, також,, теж, тож;
б) із часткою би (б): аби, мовби, немовби, ніби, начеб, гейби;
в) із часткою то: мовбито, немовбито, нібито, начебто, неначебто, тобто, цебто;
г) із часткою що: абощо, тощо, якщо;
ґ) з префіксами: притому, притім, причому, причім, проте, зате, затим.
а) із часткою же (ж): адже, аж, аніж, ніж, отже, отож, таж, таже, також,, теж, тож;
б) із часткою би (б): аби, мовби, немовби, ніби, начеб, гейби;
в) із часткою то: мовбито, немовбито, нібито, начебто, неначебто, тобто, цебто;
г) із часткою що: абощо, тощо, якщо;
ґ) з префіксами: притому, притім, причому, причім, проте, зате, затим.
Деякі
сполучники пишуться тільки окремо:
адже ж,
або ж, але ж, бо ж, все ж, коли б, коли б то, хоч би, хоча б.
та й, то й,
та й, то й,
дарма що, так що, тому що, через те що, тільки що, для того щоб, з тим щоб, з того
часу як, з тих пір як, у міру того як.
тимчасом як, незважаючи на те що, затим що.
тимчасом як, незважаючи на те що, затим що.
Сполучники
з підсилювальними частками -бо, -но, -то
пишуться
через дефіс: отож-бо, тільки-но, тож-то, тому-то, тим-то, якби-то.
А тепер перевірте свій диктант, виправте пастою іншого кольору помилки, поставте на полях галочки (це означає, що зроблено помилку) і поставте самооцінку. Обов’язково поставте. Перевірені роботи надсилаємо вчительці.
Диктант оцінюється однією оцінкою.
П’ять виправлень (неправильне написання на правильне)
прирівнюються до однієї помилки.
Нормативи оцінювання по балах:
Бали
|
Кількість помилок
|
1
|
15-16 і більше
|
2
|
13-14
|
3
|
11-12
|
4
|
9-10
|
5
|
7-8
|
6
|
5-6
|
7
|
4
|
8
|
3
|
9
|
1+1 (негруба)
|
10
|
1
|
11
|
1 (негруба)
|
12
|
–
|
Дякую!
Домашня робота.
Вправа 510, 508 с.230. Сьогодні до 18.00 надсилаємо учительці.
Дякую.