понеділок, 25 травня 2020 р.

Українська мова 7клас


    26 травня 2020 р.
Доброго ранку, любі семикласники.
Сьогодні у нас урок української мови.
Тема уроку . Навчальний диктант
Завданням нашого уроку є оцінити  вашу орфографічну та пунктуаційну грамотність. Перевірити , чи правильно ви пишете слова на вивчені орфографічні правила, виявити орфографічні та пунктуаційні помилки, звернемо увагу на шляхи  усунення  помилок.

Працюємо , використовуючи відеоурок. Напишіть диктант у зошит.




Написали.  Уважно два рази перечитайте, раптом зробили помилку, охайно виправте.
А тепер фотографуйте і не мешкайте, відправляйте учительці.
Дякую.
А тепер переходимо до наступної теми.
Правопис сполучника.


Тема уроку. Правопис сполучників. Написання  сполучників разом,  окремо та через дефіс.
Мета нашого  уроку: засвоїти  знання, виробити вміння і навички правильно писати сполучники.
Діти, ви спочатку уважно послухаєте відеоурок.


А тепер узагальнимо наші знання у меми, виділимо головне і запам’ятаємо:

             Сполучники, як би вони не були  утворені, звичайно пи­шуться одним словом:

а)
  із часткою же (ж): адже, аж, аніж, ніж, отже, отож, таж, таже, також,, теж, тож;

б)
  із часткою би (б): аби, мовби, немовби, ніби, начеб, гейби;

в)
  із часткою то: мовбито, немовбито, нібито, начебто, неначебто, тобто, цебто;

г) із часткою що: абощо, тощо, якщо;
 

ґ) з префіксами: притому, притім, причому, причім, проте,  зате, затим.



                  Деякі сполучники  пишуться тільки окремо:
 адже ж, або ж, але ж, бо ж, все ж, коли б, коли б то, хоч би, хоча б.

та й, то й,
   
дарма що, так що, тому що, через те що, тільки що,   для того щоб, з тим щоб, з того часу як, з тих пір як, у міру того як.

 тимчасом як, незважаючи на те що, затим що.




                   Сполучники з підсилювальними частками -бо, -но, -то
 пи­шуться через дефіс: отож-бо, тільки-но, тож-то, тому-то, тим-то, якби-то.




 А тепер перевірте свій диктант, виправте пастою іншого кольору помилки, поставте на полях галочки  (це означає, що зроблено помилку)  і поставте самооцінку. Обовязково поставте. Перевірені роботи надсилаємо вчительці.

Диктант оцінюється однією оцінкою.

П’ять виправлень (неправильне написання на правильне) прирівнюються до однієї помилки.

Нормативи оцінювання по балах:

Бали
Кількість помилок
1
15-16 і більше
2
13-14
3
11-12
4
9-10
5
7-8
6
5-6
7
4
8
3
9
1+1 (негруба)
10
1
11
1 (негруба)
12
 Дякую!
Домашня робота.
Вправа 510, 508 с.230. Сьогодні до 18.00 надсилаємо учительці.
Дякую.