8травня 2020року
Доброго ранку, хлопчики та дівчатка.
У нас тематична контрольна робота з української мови
Роботу виконуємо в робочому зошиті.
На виконання роботи вам дається 45 хвилин.
Виконавши контрольну роботу, надсилаємо вчительці для перевірки.
Розпочинаємо писати роботу о 10 30.
Якщо у вас є запитання, можете задати по телефону чи у вайбері.
Варіант 1 для дівчаток
Варіант 2 для хлопців
Самоперевірка та аналіз
контрольної роботи
Контрольна робота № 5
Морфологія. Прислівник
ВАРІАНТ 1
І рівень
Завдання 1-6 мають
по чотири варіанти відповідей, серед яких лише
ОДНА правильна.
Виберіть правильну відповідь.
(Правильна
відповідь – 1 б.)
1. Позначте
рядок, який містить продовження твердження: «Прислівник – це незмінювана
самостійна частина мови, що …»
А …
означає додаткову дію або стан і має граматичні ознаки дієслова та прислівника
Б …
означає дію або стан предмета і відповідає на запитання що робити? що
зробити? що роблять? що зробили? що зроблять?
В … означає предмет, відповідає на
запитання хто? що?, відноситься до певного роду, змінюється за
відмінками та числами
+ Г … виражає ознаку дії чи стану, ознаку
іншої ознаки, ознаку предмета і відповідає на запитання як? де? коли?
чому? для чого? у якій мірі? наскільки?
2. Прислівник
має такі морфологічні ознаки
А змінюється за родами, числами, відмінками
Б змінюється за особами
В змінюється за відмінками
+Г незмінність
3. У
якому рядку всі слова прислівники часу?
А навмисне, наперекір, напоказ, навіщо
Б урозтіч, зверху , по-моєму, спереляку
В всмак, щоночі, вночі, сьогодні
+Г спозаранку,
восени , споконвіків, щодня
4. У
якому рядку всі прислівники написано правильно?
А де-не-де, в бік, по вік, без відома
Б увечері, по-середині, вкрай, додому
+В услід,
запанібрата, до зустрічі, по-братськи
Г доволі, до гори, коли не коли, як от
5. Позначте
спосіб творення поданих прислівників: часом, без жалю, на щастя
А префіксальний
Б суфіксальний
В префіксально-суфіксальний
+Г перехід
інших частин мови у прислівник
6. Знайдіть рядок, у якому
всі прислівники вищого ступеня
+А швидше,
світліше, складніше, тепліше
Б більш важливо, щонайменше, якнайшвидше
В голосніше, менш вдаліше, найменш помітно
Г помітніше, куди гірше, якнайтепліше
ІІ рівень
(Правильно виконане завдання – 1 б.)
7.Запишіть речення, виконайте синтаксичний розбір
речення , надпишіть над словами частини мови.
Імен. Присл. Дієсл. Присл.
Дієсл. Присл. Присл.
Вітерець делікатно
повівав, нараз дмухнув шпарко і сильно.
Підмет Обстав. Прис. Обст. Присуд. Обстав. Обстав.
8.Утворіть від поданих у дужках прислівників форму
вищого ступеня
порівняння.
Більше вище
1. Чим
(багато) кішку гладиш, тим (високо) вона горб піднімає.
голосніше
2. Діла
говорять (голосно), як слова.
ІІІ рівень (Правильно
виконане завдання – 2 б.)
9. Замініть словосполучення прислівниками. Складіть з ними речення.
Ліворуч щопонеділка здалеку скрізь, усюди
По ліву руку,
кожного понеділка, з далеких країн, в усіх місцях.
ІV рівень (Максимальна
кількість – 2 б.)
10. Напишіть твір-мініатюру за поданим
прислів’ям: «Вірний приятель – то найбільший
скарб». У тексті використайте прислівники.
Деякі учні , виконуючи завдання 10, скористалися творами з інтернета. Такі твори не оцінювались.
ВАРІАНТ 2
І рівень
Завдання 1-6 мають
по чотири варіанти відповідей, серед яких лише
ОДНА правильна.
Виберіть правильну відповідь.
(Правильна
відповідь – 1 б.)
1. Прислівник
– це…
А невідмінювана
частина мови, що виражає дію і стан предмета і відповідає на питання як?
який? чий?
+Б самостійна
незмінювана частина мови, яка виражає ознаку дії і стану або ступінь і міру
вияву іншої ознаки та обставини
В службова
частина мови
Г незмінювана
частина мови, що виражає ознаку предмета
2. Укажіть рядок, у якому правильно названо
морфологічні ознаки
прислівника:
а) рід, число, відмінок;
б) незмінність, час;
в) час, спосіб;
+г) незмінність.
3.У якому рядку всі слова прислівники вказують на
місце дії?
+А внизу, вгору, звідти, здалеку
Б добре, погано, звечора, туди
В натроє, зозла, напоказ, згарячу
Г надвоє, вниз, вчора, тут
4.Знайдіть рядок, у якому всі прислівники вищого
ступеня
+А глибше, трохи важче, дужче, найліпше
Б неспокійніше, грізніше, ще ніжніше,
сумніше
В ще тепліше, нижче, спокійніше, гучніше
Г ще краще, трохи більше, найтепліше,
разючіше
5.У якому рядку всі прислівники написано правильно?
+А внизу, до побачення, навиворіт, як-не-як
Б зозла, в літку, на весні, на пам’ять
В тим часом, за багато, вперше, увісні
Г зсередини, де-коли, хто зна як, спідлоба
6.Позначте спосіб творення поданих
прислівників: по-друге, по-дружньому, по-своєму
А префіксальний
Б суфіксальний
В перехід інших частин мови у прислівник
+Г префіксально-суфіксальний
ІІ рівень
(Правильно
виконане завдання – 1 б.)
7.Запишіть речення, виконайте синтаксичний розбір
речення , надпишіть над словами частини мови.
Присл. Присл.
Дієсл. Присл.
Прикм. Імен. Імен.
Холодно, щемко пахло надворі талим льодом і свіжістю.
Обст обст
присуд обст
означ додаток
додаток
8.Утворіть від поданих у дужках прислівників форму вищого ступеня
порівняння.
вище
1. Порожній
колосок (високо) за всіх стоїть.
Глибше більше
2. (Глибоко)
орати – (багато) хліба мати.
ІІІ рівень
(Правильно
виконане завдання – 2 б.)
9. Замініть словосполучення прислівниками. Складіть з ними речення.
Щоразу утричі спросоння
Кожного
разу, у три рази, не зовсім прокинувшись.
ІV рівень
(Максимальна кількість – 2 б.)
10. Напишіть твір-мініатюру за
поданим прислів’ям: «Шабля
ранить тіло, а слово - душу». У тексті використайте прислівники.
Деякі учні , виконуючи завдання 10, скористалися
інтернетними творами. Такі твори не
оцінювались.