пʼятниця, 8 травня 2020 р.

Українська мова, 7клас

       8травня 2020року
Доброго ранку, хлопчики та дівчатка.

У нас тематична  контрольна робота з української мови
Роботу виконуємо в робочому зошиті.   

На виконання роботи вам дається 45 хвилин.

Виконавши контрольну роботу, надсилаємо вчительці для перевірки.  

Розпочинаємо писати роботу о 10 30.

Якщо у вас є запитання, можете задати по телефону чи у вайбері.

Варіант 1   для дівчаток
Варіант 2     для хлопців



Контрольна робота № 5
Морфологія.  Прислівник
ВАРІАНТ 1
І рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише
ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь.
 (Правильна відповідь – 1 б.)
1.     Позначте рядок, який містить продовження твердження: «Прислівник – це незмінювана самостійна частина мови, що …»
А  … означає додаткову дію або стан і має граматичні ознаки дієслова та прислівника
Б  … означає дію або стан предмета і відповідає на запитання що робити? що зробити? що роблять? що зробили? що зроблять?
В  … означає предмет, відповідає на запитання хто? що?, відноситься до певного роду, змінюється за відмінками та числами
Г  … виражає ознаку дії чи стану, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета і відповідає на запитання як? де? коли? чому? для чого? у якій мірі? наскільки?
2.     Прислівник має такі морфологічні ознаки
А  змінюється за родами, числами, відмінками
Б  змінюється за особами
В  змінюється за відмінками
Г  незмінність
3.     У якому рядку всі слова прислівники часу?
А  навмисне, наперекір, напоказ, навіщо
Б  урозтіч, зверху , по-моєму, спереляку
В  всмак, щоночі, вночі, сьогодні
Г  спозаранку, восени , споконвіків, щодня
4.     У якому рядку всі прислівники написано правильно?
А  де-не-де, в бік, по вік, без відома 
Б  увечері, по-середині, вкрай, додому
В  услід, запанібрата, до зустрічі, по-братськи
Г  доволі, до гори, коли не коли, як от
5.     Позначте спосіб творення поданих прислівників: часом, без жалю, на щастя
А  префіксальний
Б  суфіксальний
В  префіксально-суфіксальний
Г  перехід інших частин мови у прислівник
6. Знайдіть рядок, у якому всі прислівники вищого ступеня
А  швидше, світліше, складніше, тепліше
Б  більш важливо, щонайменше, якнайшвидше
В  голосніше, менш вдаліше, найменш помітно
Г  помітніше, куди гірше, якнайтепліше


ІІ рівень                                                       (Правильно виконане завдання – 1 б.)
7.Запишіть речення, виконайте синтаксичний розбір речення , надпишіть над словами частини мови.
Вітерець делікатно повівав, нараз дмухнув шпарко і сильно.
8.Утворіть від поданих у дужках прислівників форму вищого ступеня порівняння.                                         
1.     Чим (багато) кішку гладиш, тим (високо) вона горб піднімає.
2.     Діла говорять (голосно), як слова.
ІІІ рівень                                                        (Правильно виконане завдання – 2 б.)
9.  Замініть словосполучення прислівниками. Складіть з ними речення.                                                
По ліву руку, кожного понеділка,  з далеких країн,  в усіх місцях.
ІV рівень                                                                   (Максимальна кількість – 2 б.)
10.  Напишіть твір-мініатюру за поданим прислівям: «Вірний приятель – то найбільший скарб». У тексті використайте прислівники.

ВАРІАНТ 2
І рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише
ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь.
 (Правильна відповідь – 1 б.)
1.     Прислівник – це…
А  невідмінювана частина мови, що виражає дію і стан предмета і відповідає на питання як? який? чий? 
Б  самостійна незмінювана частина мови, яка виражає ознаку дії і стану або ступінь і міру вияву іншої ознаки та обставини
В  службова частина мови
Г  незмінювана частина мови, що виражає ознаку предмета
2. Укажіть рядок, у якому правильно названо морфологічні ознаки
прислівника:
а) рід, число, відмінок;
б) незмінність, час;
в) час, спосіб;
г) незмінність.
3.У якому рядку всі слова прислівники вказують на місце дії?
А  внизу, вгору, звідти, здалеку
Б  добре, погано, звечора, туди
В  натроє, зозла, напоказ, згарячу
Г  надвоє, вниз, вчора, тут
4.Знайдіть рядок, у якому всі прислівники вищого ступеня
А  глибше, трохи важче, дужче, найліпше
Б  неспокійніше, грізніше, ще ніжніше, сумніше
В  ще тепліше, нижче, спокійніше, гучніше
Г  ще краще, трохи більше, найтепліше, разючіше
5.У якому рядку всі прислівники написано правильно?
А  внизу, до побачення, навиворіт, як-не-як
Б  зозла, в літку, на весні, на память
В  тим часом, за багато, вперше, увісні
Г  зсередини, де-коли, хто зна як, спідлоба
6.Позначте спосіб творення поданих прислівників:  по-друге, по-дружньому, по-своєму
А  префіксальний
Б  суфіксальний
В  перехід інших частин мови у прислівник
Г  префіксально-суфіксальний
ІІ рівень                                                      (Правильно виконане завдання – 1 б.)
7.Запишіть речення, виконайте синтаксичний розбір речення , надпишіть над словами частини мови.
Холодно, щемко пахло надворі талим льодом і свіжістю.
8.Утворіть від поданих у дужках прислівників форму вищого ступеня порівняння.                                         
1.     Порожній колосок (високо) за всіх стоїть.
2.     (Глибоко) орати – (багато) хліба мати.
ІІІ рівень                                                     (Правильно виконане завдання – 2 б.)
9.  Замініть словосполучення прислівниками. Складіть з ними речення.
Кожного разу,  у три рази,  не зовсім прокинувшись.
ІV рівень                                                               (Максимальна кількість – 2 б.)
10.  Напишіть твір-мініатюру за поданим  прислівям: «Шабля ранить тіло, а слово - душу». У тексті використайте прислівники.

Дякую за сумлінність.
Чекаю на ваші контрольні роботи, які треба надіслати до 12 00.
Успіхів вам!
Домашнього завдання немає.


Самоперевірка та аналіз  контрольної роботи

 

Контрольна робота № 5

Морфологія.  Прислівник

ВАРІАНТ 1

І рівень

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише

ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь.

 (Правильна відповідь – 1 б.)

1.     Позначте рядок, який містить продовження твердження: «Прислівник – це незмінювана самостійна частина мови, що …»

А  … означає додаткову дію або стан і має граматичні ознаки дієслова та прислівника

Б  … означає дію або стан предмета і відповідає на запитання що робити? що зробити? що роблять? що зробили? що зроблять?

В  … означає предмет, відповідає на запитання хто? що?, відноситься до певного роду, змінюється за відмінками та числами

+ Г  … виражає ознаку дії чи стану, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета і відповідає на запитання як? де? коли? чому? для чого? у якій мірі? наскільки?

2.     Прислівник має такі морфологічні ознаки

А  змінюється за родами, числами, відмінками

Б  змінюється за особами

В  змінюється за відмінками

+Г  незмінність

3.     У якому рядку всі слова прислівники часу?

А  навмисне, наперекір, напоказ, навіщо

Б  урозтіч, зверху , по-моєму, спереляку

В  всмак, щоночі, вночі, сьогодні

+Г  спозаранку, восени , споконвіків, щодня

4.     У якому рядку всі прислівники написано правильно?

А  де-не-де, в бік, по вік, без відома 

Б  увечері, по-середині, вкрай, додому

+В  услід, запанібрата, до зустрічі, по-братськи

Г  доволі, до гори, коли не коли, як от

5.     Позначте спосіб творення поданих прислівників: часом, без жалю, на щастя

А  префіксальний

Б  суфіксальний

В  префіксально-суфіксальний

+Г  перехід інших частин мови у прислівник

6. Знайдіть рядок, у якому всі прислівники вищого ступеня

+А  швидше, світліше, складніше, тепліше

Б  більш важливо, щонайменше, якнайшвидше

В  голосніше, менш вдаліше, найменш помітно

Г  помітніше, куди гірше, якнайтепліше

 

 

ІІ рівень                                                       (Правильно виконане завдання – 1 б.)

7.Запишіть речення, виконайте синтаксичний розбір речення , надпишіть над словами частини мови.

Імен.         Присл.      Дієсл.  Присл.  Дієсл.       Присл.    Присл.

Вітерець делікатно повівав,  нараз    дмухнув шпарко і сильно.

Підмет       Обстав.   Прис.   Обст.  Присуд. Обстав. Обстав.

 

8.Утворіть від поданих у дужках прислівників форму вищого ступеня порівняння.                                         

               Більше                                  вище

1.     Чим (багато) кішку гладиш, тим (високо) вона горб піднімає.

                                 голосніше

2.     Діла говорять (голосно), як слова.

ІІІ рівень                                          (Правильно виконане завдання – 2 б.)

9.  Замініть словосполучення прислівниками. Складіть з ними речення.                                                

Ліворуч          щопонеділка            здалеку               скрізь, усюди

По ліву руку, кожного понеділка,  з далеких країн,  в усіх місцях.

ІV рівень                                                    (Максимальна кількість – 2 б.)

10.  Напишіть твір-мініатюру за поданим прислівям: «Вірний приятель – то найбільший скарб». У тексті використайте прислівники.

Деякі учні , виконуючи завдання 10, скористалися  творами з інтернета. Такі твори  не оцінювались.

 

 

ВАРІАНТ 2

І рівень

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише

ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь.

 (Правильна відповідь – 1 б.)

1.     Прислівник – це…

А  невідмінювана частина мови, що виражає дію і стан предмета і відповідає на питання як? який? чий? 

+Б  самостійна незмінювана частина мови, яка виражає ознаку дії і стану або ступінь і міру вияву іншої ознаки та обставини

В  службова частина мови

Г  незмінювана частина мови, що виражає ознаку предмета

2. Укажіть рядок, у якому правильно названо морфологічні ознаки

прислівника:

а) рід, число, відмінок;

б) незмінність, час;

в) час, спосіб;

+г) незмінність.

3.У якому рядку всі слова прислівники вказують на місце дії?

+А  внизу, вгору, звідти, здалеку

Б  добре, погано, звечора, туди

В  натроє, зозла, напоказ, згарячу

Г  надвоє, вниз, вчора, тут

4.Знайдіть рядок, у якому всі прислівники вищого ступеня

+А  глибше, трохи важче, дужче, найліпше

Б  неспокійніше, грізніше, ще ніжніше, сумніше

В  ще тепліше, нижче, спокійніше, гучніше

Г  ще краще, трохи більше, найтепліше, разючіше

5.У якому рядку всі прислівники написано правильно?

+А  внизу, до побачення, навиворіт, як-не-як

Б  зозла, в літку, на весні, на память

В  тим часом, за багато, вперше, увісні

Г  зсередини, де-коли, хто зна як, спідлоба

6.Позначте спосіб творення поданих прислівників:  по-друге, по-дружньому, по-своєму

А  префіксальний

Б  суфіксальний

В  перехід інших частин мови у прислівник

+Г  префіксально-суфіксальний

ІІ рівень                                                      (Правильно виконане завдання – 1 б.)

7.Запишіть речення, виконайте синтаксичний розбір речення , надпишіть над словами частини мови.

Присл.         Присл.      Дієсл.     Присл.    Прикм.    Імен.         Імен.

Холодно, щемко пахло надворі талим  льодом   і свіжістю.

Обст         обст    присуд обст     означ  додаток     додаток

8.Утворіть від поданих у дужках прислівників форму  вищого ступеня порівняння.                                         

                                    вище

1.     Порожній колосок (високо) за всіх стоїть.

   Глибше                          більше

2.     (Глибоко) орати – (багато) хліба мати.

ІІІ рівень                                                     (Правильно виконане завдання – 2 б.)

9.  Замініть словосполучення прислівниками. Складіть з ними речення.

Щоразу               утричі                 спросоння

Кожного разу,  у три рази,  не зовсім прокинувшись.

ІV рівень                                                 (Максимальна кількість – 2 б.)

10.  Напишіть твір-мініатюру за поданим  прислівям: «Шабля ранить тіло, а слово - душу». У тексті використайте прислівники.

Деякі учні , виконуючи завдання 10, скористалися інтернетними творами. Такі твори  не оцінювались.